Marmarabirlik’ten zeytinciye 800 milyon TL daha… Fark ödemelerinin tarihi de belli oldu

BURSA (İGFA) – 2024/2025 ürün alım kampanyasında ürün bedellerinin yüzde 50’sini 15 günlük periyotlarda ortaklarına peşin olarak ödeyen Marmarabirlik, ürün bedellerinin geri kalan kısmın yarısını 21 Şubat tarihinde ödeyecek.

800 milyon TL tutarındaki bu ödeme ile ürün bedellerinin yüzde 75’i yani 2 milyar 400 milyon TL ödenmiş olacak.

Kalan yüzde 25’lik bölüm ve fark ödemeleri en geç Nisan ayı sonunda ödenecek.

Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, geçtiğimiz yıl 2 milyar 824 milyon liralık ürün alımı yapıldığını belirterek, bu kampanya döneminde Marmarabirlik’in 3 milyar 363 milyon TL tutarında ürün alımı gerçekleştirdiğini vurguladı. Göreve geldikleri 2010 yılından bu yana üreticinin refah seviyesini artırmak için ellerinden geleni yapmaya çalıştıklarını vurgulayan Asa, bundan sonra da üretici ortaklarımıza sahip çıkmaya devam edeceklerini söyledi.

2025’TE HEDEF 7 MİLYAR TL CİRO

Dünyada ve ülkemizde yaşanan yüksek enflasyon nedeniyle üretim sektörünün büyük sıkıntı yaşadığı ve büyük zarar ettiği böyle bir dönemde ayakta durmanın bile bir başarı olduğunu belirten Başkan Asa, “2022/2023 iş yılına göre Marmarabirlik’in aktif büyüklüğü yüzde 215 büyüme ile 7 milyar 486 milyon TL, öz kaynaklarımız yüzde 197 büyüme ile 4 milyar 632 milyon TL, ciromuz yüzde 66 büyüme ile 2 milyar 945 milyon TL’den, 4 milyar 899 milyon TL’ye yükselmiştir. Bu yıl hedefimiz 7 milyar TL ciroya ulaşmaktır” dedi.

Özellikle son iki yılda ürün alım maliyetlerinde finans yükünün arttığına dikkati çeken Başkan Asa, Marmarabirlik ve Kooperatifler arasındaki ticari ilişkinin Türk Ticaret Kanunu’nun 89. maddesi kapsamında yapıldığını anımsatarak, “Yani ürün alımında verilen her TL’ye, politika faizi de dikkate alınarak faiz uygulanmaktadır. Aksi takdirde V.U.K.’a göre ilgili hükümler çerçevesinde transfer fiyatlandırmasına girer ve bu da vergi ziyaı cezası oluşturur. Kooperatiflerin zarar görmemesi için ödemelerin mutlaka dönemlere yayılması gerekir. Geçmişte bu anlaşılmıyordu. Anlaşılmamasının sebebi faiz oranlarının düşük olmasıydı. Geçtiğimiz yıl yüzde 50-55’ler seviyesinde olan faiz oranları bugün yüzde 45 oranlarındadır. Marmarabirlik Yönetim Kurulu olarak bu yıl hem üreticimizi hem de kurumu korumaya çalıştık” diye konuştu.

Related Posts

Kurban Bayramı 2025 emekli ikramiyesi: Ne zaman yatacak, kimler alacak, miktarı ne kadar?

2025 Kurban Bayramı emekli ikramiyesi için milyonlarca emekli beklemede. Emekli, dul-yetim, gazi ve şehit yakını dahil olmak üzere pek çok kesime verilen 4.000 TL bayram ikramiyesi, bayramdan bir hafta önce ödenecek. Peki kesin tarih ne? Kimler bu ikramiyeden yararlanabilir? Detaylar haberimizde.

Türkiye’nin Avrupa Birliği ile ticaret hacmi belli oldu!

Türkiye ile Avrupa arasındaki ekonomik ilişkiler yeniden şekilleniyor. İş dünyası, siyasi gerilimlerin azaldığı bir dönemde fırsatları değerlendirmeye odaklanıyor. DEİK, uluslararası ticari diplomasi için yeni adımlar atıyor.

ING’den çarpıcı tahmin: Dolar yıl sonu 43 lira olacak

Uluslararası finans devi ING, Türkiye ekonomisine ilişkin dikkat çeken değerlendirmelerde bulundu. Merkez Bankası’nın kararlı parasal sıkılaştırma politikalarına dikkat çeken kuruluş, Türk lirasının güçlü performansını sürdüreceğini öngörerek 2025 yılı sonu için dolar/TL tahminini güncelledi: 43 TL.

Emekliliğinden sonra girişimci oldu! Ata tohumundan fide yetiştiriyor

Kocaeli’de emekli olduktan sonra 51 yaşında girdiği meslek yüksek okulunu birincilikle tamamlayan ve 4 yıllık üniversiteye başlayan Yasemin Kızılkaya, kadın girişimcilerin ata tohumundan fide yetiştirdiği serada da üretimin her aşamasında yer alıyor.

Çay üreticileri 2025 için istedikleri fiyatı açıkladı

Fındıklı Ziraat Odası Başkanı Mehmet Özsoy, 2025 yılı yaş çay fiyatının açıklanmasına sayılı günler kala, 210 bin çay üreticisinin merakla beklediği yaş çay fiyatının 35 lira olmasını istedi. Özsoy, konuyla ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi …

Çikolataya zam geliyor!

Çikolataya zam yolda. Dünyanın önde gelen çikolata markalarından Nestle, ABD’deki biriminde, bazı çikolata ve şekerleme ürünlerine zam yapma kararı aldı. Fiyat arttırımı gelecek ay geçerli olacak. Dünya genelinde kakao arzında azalma ve maliyet …