Türkiye’nin elektrikli otomobilde 2030 hedefi şaşırttı!

Enerji Terminali Programı’nda Elektrikli Ulaşımın Geleceği Tartışıldı

Enerji Terminali Programı’na konuk olan Pınar, elektrikli araçların yaygınlaşması ve sektörün geleceği hakkında önemli değerlendirmelerde bulundu.

Pınar, e-mobilite trendinin aslında yenilik olmadığını belirterek, “Henry Ford’un ilk ticari aracının piyasaya sürülmesiyle birlikte elektrikli araçların varlığı başlamıştı. Elektrikli araçlar yeni bir teknoloji değil, aslında. Ancak o dönem fosil yakıtların verimliliği elektrikli araçları geri plana itti. Ford’un elektrikli araç birimini yöneten Thomas Alva Edison ve Ford’un eşi elektrikli araç kullanıyor. Bu da gösteriyor ki e-mobilite geçmişten bugüne önemli bir konudur.” dedi.

Batarya teknolojilerindeki gelişmelerin ardından 2010’lardan sonra büyük bir elektrikli araç furyasının başladığına dikkat çeken Pınar, bunun sektörde büyük bir değişimi beraberinde getirdiğini vurguladı.

Elektrikli araçların ulaşımda sunduğu farklı teknolojilerle ilgili konuşan Pınar, “Elektrikli araçlar sayesinde artık bir bilgisayarın sahibi oluyorsunuz. Yenilenebilir enerji ve sürdürülebilirlik sayesinde çevreye duyarlı bir ulaşım sistemine geçiş yapıyoruz. Karbon ayak izini azaltma konusundaki çabalarımız da bu noktada önemli bir rol oynuyor.” şeklinde açıklamalarda bulundu.

– Elektrikli Araçların Geleceği Ve Talep Artışı

Türkiye’de enerji ithalatının faturasının son 20 yılda 1 trilyon doları aştığını belirten Pınar, sürdürülebilirlik ve e-mobilite konusundaki stratejik planlamalara ihtiyaç olduğunu vurguladı.

Elektrikli araç sayısının özellikle yerli üretimin artmasıyla 220 binden fazlaya yükseldiğine işaret eden Pınar, “Türkiye’de e-mobilite sadece bir ulaşım biçimi değil, aynı zamanda bir yaşam tarzı haline geliyor. Şu anda ülkemizdeki toplam araçların yüzde 1’i elektrikli araçlardan oluşuyor. Ancak 2030 yılına gelindiğinde satılacak araçların yüzde 60’ının elektrikli olacağını öngörüyoruz.” şeklinde konuştu.

Pınar, elektrikli araçlara talebin artarak devam ettiğini belirterek, Çin, Avrupa ve ABD’nin bu alanda öncü olduğunu dile getirdi. Türkiye’de de elektrikli araç kullanımını teşvik etmek için altyapı çalışmalarının önemli olduğunu söyledi.

– Elektrikli Araçların Geleceği: Menzil ve Teknoloji

Batarya teknolojilerindeki gelişmelerin menzil ve şarj süreleri konusunda umut verici olduğunu belirten Pınar, şunları söyledi: “Elektrikli araçlar şu anda 400 ile 600 kilometre arasında menzile sahip ve hızlı şarj imkanıyla yarım saatte enerji alabiliyor. Laboratuvar çalışmalarında bin kilometrenin üzerinde menzil sağlayabilecek teknolojiler geliştiriliyor. Güvenlik ve sağlık konusunda da elektrikli araçlar diğer ekipmanlarla aynı standartlara sahip.”

Pınar, elektrikli araçların kullanımında güvenlik ve şarj altyapısının önemli olduğunu belirterek, ülkemizdeki teşviklerin ve önlemlerin önemini vurguladı.

Toplu taşıma alanında da alternatif enerji kaynaklarının kullanımının arttığını ifade eden Pınar, Türkiye’deki elektrikli otobüslerin sayısının arttığını ve belediyelerin bu alanda önemli adımlar attığını belirtti.

Kurban Bayramı’nda elektrikli araçlarla seyahat edecek vatandaşlara önerilerde bulunan Pınar, “Şarj istasyonlarına erken ulaşarak yolculuğunuzu planlayın. Elektrikli araçlar en verimli hızda çalışırken 110 ila 90 km/h hız arasında performans gösteriyor. Alternatif rotalar deneyerek keyifli bir seyahat deneyimi yaşayabilirsiniz.” şeklinde tavsiyelerde bulundu.

Related Posts

Trump’ın vergilerinin görünmeyen yüzü: İhracat yüzde 40 düşecek

Almanya Ekonomi Araştırma Enstitüsü (Ifo), Trum’ın gümrük vergilerinden dolayı Almanya’nın ABD’ye ihracatının yüzde 38,5 düşmesine neden olabileceğine dikkat çekti.

Alman ekonomisi haziranda yeniden büyüme bölgesine girdi

Almanya’da özel sektör faaliyetleri, yeni siparişlerde son üç yılın en güçlü artışını kaydeden imalat sektörünün toparlanmasıyla haziranda yeniden büyüme bölgesine girdi.

Fed’den temmuzda faiz indirimi sinyali: Ünlü isimden erken adım çağrısı!

ABD Merkez Bankası Yönetim Kurulu Üyesi Christopher Waller, enflasyon baskısının sınırlı kalacağını belirterek faiz indirimi sürecinin temmuz ayında başlayabileceğini söyledi. Waller, işgücü piyasasındaki risklere karşı erken adım atılması gerektiğini vurguladı.

Yeni Şafak’tan bir salvo daha: Bakan Şimşek ve Merkez Bankası hedefte!

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın faiz politikası ve Mehmet Şimşek’in ekonomi yönetimi eleştirilerin odağında. İktidara yakınlığıyla bilinen Yeni Şafak, politika kararları ve sektörel etkiler üzerine sert eleştirilerine devam ediyor. Faiz indirimi beklentileri ve yaşanan baskılar tartışmaları artırıyor.

AliExpress topun ağzında! Yasa dışı ürünler başına bela oldu

Avrupa Birliği, Çin merkezli alışveriş platformu AliExpress’i, yasa dışı ürünlerin satışına olanak sağladığı nedeniyle AB kurallarını ihlal etmekle suçladı. Çin merkezli e-ticaret ve teknoloji devi Alibaba’ya ait alışveriş platformu AliExpress’i …

Borsa yine düştü: Analistler faiz beklentisini açıkladı

Borsa İstanbul’da BIST 100 endeksi, önceki kapanışa göre 143,46 puan azalırken, toplam işlem hacmi 84,9 milyar lira oldu. Bankacılık endeksi yüzde 0,30, holding endeksi yüzde 1,86 değer kaybetti. Sektör endeksleri arasında en çok kazandıran yüzde 1 …